vineri, 18 septembrie 2009

NVIDIA pierde teren in fata ATI

data cu aparitia lui Windows 7, Microsoft spera ca jocurile sa migreze spre DirectX 11. Daca ATI pregateste deja lansarea unor noi placi grafice cu suport DX11, NVIDIA a declarat ca jocurile video nu mai sunt singurul motor din spatele vanzarii de GPU-uri si, prin urmare, nu da inca niciun semn ca ar avea pregatite placi video compatibile cu DX11.

"DirectX 11 in sine nu va fi motivul principal pentru a cumpara un nou GPU", a declarat Mike Hard, vice presedintele NVIDIA Investor Relations. "Va fi unul dintre motive. [...] Dar nu mai este singurul motiv, credem noi, pentru care consumatorii vor dori sa investeasca intr-un GPU." NVIDIA doreste in schimb sa isi focalizeze atentia pe domeniul General Purpose computing on Graphics Processing Units (GPGPU), despre care considera ca are potential mai mare decat jocurile.

Intre timp, ATI este pe cale sa lanseze seria Radeon HD 5800, cu full suport DirectX 11. Mai mult decat atat, ATI pregateste si inovatia ATI Eyefinity, din nou dedicata segmentului de gaming. De asemenea, tehnologia NVIDIA CUDA GPGPU este incompatibila cu OpenCL si DirectCompute 11, desi ambele sunt suportate de Radeon HD 4000 si 5000. In ochii entuziastilor, acest lucru inseamna ca, practic, NVIDIA si-a pierdut in acest moment pozitia de lider pe piata cipurilor grafice de gaming.

NFS SHIFT, lansat oficial in Romania

Noul simulator auto al celor de la Electronic Arts a fost lansat oficial in Romania, simultan cu restul Europei. Jocul este disponibil acum in variante pentru PC si console.

Vezi cerinte de sistem oficiale Need for Speed SHIFT pe HIT.ro.

NFS SHIFT reprezinta o noua directie pentru seria de jocuri cu masini semnata EA. Spre deosebire de Underground, Most Wanted si Undercover, NFS SHIFT se apropie ca stil mai mult de ProStreet, in ideea ca ofera curse "legale" de masini, pe circuite, fara urmariri cu politia si fara o linie narativa propriu-zisa.


duminică, 13 septembrie 2009

Proiector HD JVC la... 175.000 USD

Titlul nu contine o greseala, ci pretul real la care JVC va scoate pe piata un proiector... mai mult decat HD.

Capabil sa afiseze imagini de 10 megapixeli la rezolutii de pana la 4096 x 2400, noul proiector LCD JVC DLA-RS4000, prezentat in cadrul expozitiei CEDIA, care se tine intre 10 si 13 septembrie la Georgia World Conference Center din Atlanta, este cu siguranta un vis pentru cei care isi doresc cu adevarat un home theatre. Proiectia devina si mai impresionanta cu cei 3500 ANSI lumeni ai lampii Xenon, care poate fi ajustata in opt trepte.

"In plus, noii polarizatori Wire Grid din motorul optic, care reduc la minim pierderea de luminozitate, vin in combinatie cu o noua tehnologie pe cristale lichide si o orientare inovatoare a cristalelor lichide", a declarat JVC in comunicatul de presa. Astfel, rata de contrast oferita de DLA-RS4000 este de 10.000:1. Proiectorul permite afisarea simultana a pana la patru ecrane diferite, toate in full HD sau rezolutie WUXGA. De asemenea, vine insotit de certificate ISF si THX. Mai mult decat atat, interfetele Ethernet si RS-232C permit ajustarea proiectorului cu ajutorul unui Web browser, iar functia de e-mail integrata poate trimite mesaje despre starea proiectorului, precum si avertizari atunci cand lampa se apropie de ultimele ore de functionare.

Cei care ard de nerabdare sa plateasca cei 175.000 USD trebuie sa mai aiba putina rabdare, pentru ca DLA-RS4000 va fi lansat abia in octombrie 2009.

ATI Eyefinity - gaming pe 6 monitoare, sub DirectX 11

Daca sistemele dual-monitor sunt inca departe de a deveni standardul in gaming, AMD/ATI priveste inainte spre combinatii de nu mai putin de 6 monitoare si lanseaza ATI Eyefinity pentru viitoarele sale placi Radeon cu suport DirectX 11.

Eyefinity este o functie care va permite PC-urilor sa se conecteze la sase monitoare HD cu o singura placa video. AMD afirma ca Eyefinity poate produce rezolutii care se apropie de claritatea optica pe care o ofera ochiul uman, adica rezolutii de 12 ori mai mari decat HD 1080p. La o rezolutie combinata, teoretica, de 268 de megapixeli, AMD afirma ca se obtine echivalentul rezolutiei unui arc de 90 de grade din campul vizual al ochiului uman.

Pe langa aspectul practic (mai buna organizare a spatiului de lucru), configuratia are insa un scop mult mai spectaculos: gaming-ul la rezolutii ultra HD pe sase monitoare simultan. Astfel, apare problema ramelor monitoarelor, care pot da o neplacuta senzatie de "grilaj" suprapus imaginii. AMD a luat in considerare si aceasta problema si a declarat ca va colabora cu Samsung Electronics pentru lansarea unei serii de monitoare cu rame ultra-subtiri si care vin echipate cu standuri concepute pentru pozitionarea mai multor monitoare in "formatie".