duminică, 6 martie 2011

GENEVA 2011: Top 5 "ciudăţenii" de la Salonul Auto

Salonul Auto de la Geneva nu a atras doar prin forme şi concepte fanteziste, ci şi prin unele idei puse inedit în practică. Iată care au fost "ciudaţii" de la Geneva!

Aşa cum se întâmplă la fiecare mare salon mondial, Geneva 2011 a venit şi cu o serie de modele şi idei ceva mai trăznite care - deşi se încadrează în linia actuală - nu ar fi putut fi imaginate nici măcar în cărţile SF acum 10 ani. Vorbim de modele şi de apariţii atât de diferite de ceea ce constructorii respectivi prezentau până acum, încât peisajul contemporan poate fi numit fără probleme unul colorat.

1. NOUA GAMĂ LANCIA - Începem abrupt. În virtutea colaborării dintre Grupul Fiat şi Chrysler Group, oamenii care conduc cele două mari companii au decis ca modelele americane ale mărcii Chrysler să nu mai vină în Europa decât sub sigla Lancia. Astfel s-au născut noile Lancia Thema (o versiune adaptată a cunoscutului Chrysler 300C), Lancia Flavia (preluarea fără menajamante a nou-lansatului Chrysler 200, înlocuitorul lui Sebring) sau Lancia Voyager, model care a rămas cu numele original, deşi marca şi logo-ul s-au schimbat. Cireaşa de pe tort este noul Fiat Freemont, un hibrid vizual între identitatea Fiat şi un Dodge Journey. Un lucru e cert: modelele italiene cu faţă americană sunt cel puţin amuzante.

2. ROLLS-ROYCE PHANTOM ELECTRIC - Deocamdată e doar un concept şi se numeşte oficial 102 EX, însă nu ştim niciodată ce vor crea capetele luminate din fruntea constructorului britanic. Oficialii mărcii spun că studiază piaţa, şi nimeni nu le poate spune că nu fac bine, din moment ce valul actual al industriei ne arată că modelele electrice trag de ele pentru a deveni un trend. Ce îl face pe 102 EX neobişnuit? Masa imensă. De obicei, producătorii auto mizează pe modele electrice cât mai mici, pentru a putea să obţină o autonomie ridicată. La Rolls, lipsa unor maşini de oraş îşi spune cuvântul, iar Phantom-ul electric arată ca un Gulliver în Ţara Piticilor. Un Gulliver ceva mai gras, evident.

3. FERRARI FF - Până şi Ferrari poate să facă parte din lista apariţiilor insolite de la un salon auto. Dacă aveam impresia că primul model care iese din sfera clasică a celor de la Ferarri va fi un hibrid, italienii ne arată că ne-am înşelat. Noul Ferrari FF este atât de anti-retro (vorba celor de la Citroen), încât nu găsim în întreaga istorie a mărcii un model de serie cu tracţiune integrală şi cu patru locuri. Evident, clienţi se vor găsi, nu asta e problema, doar că unele mărci par că renunţă mult prea uşor la imaginea formată cu greu de-a lungul istoriei de dragul unor soluţii populare. Punem pariu că nu mai avem mult şi vom vedea pe străzi un Ferrari diesel?

4. PEUGEOT 908 HYBRID4 LE MANS - După ce au acaparat lupta din Cursa de 24 de ore de la Le Mans cu tehnologiile diesel, Audi şi Peugeot aşteptau, fiecare, un nou pas al adversarului pentru a şti pe ce drum s-o ia în continuare. Ei bine, primii care au făcut un astfel de pas sunt cei de la Peugeot, care au creat o versiune diesel-hibridă a prototipului 908. Deşi poate părea un moft, Peugeot spune că maşina va fi gata de teste în preajma celebrei curse de anduranţă de la Le Mans, deci suntem aproape de a asista la o nouă revoluţie în acest domeniu. Evident, Porsche au fost primii care au aliniat un hibrid în competiţiile de motorsport (modelul 918 RSR), dar Peugeot va fi primul constructor care face asta cu un model diesel-electric şi într-o competiţie de anvergura celei de la Le Mans.

5. PORSCHE PANAMERA S HYBRID - Porsche Panamera în versiune hibridă se înscrie în linia neobişnuită pe care am descris-o mai sus în cazul lui Ferrari FF. Este evident că Porsche caută să-şi îmbunătăţească media emisiilor gamei, doar că, în cazul mărcii germane, este vorba de un dublu impact din punctul de vedere al aspectului neobişnuit. În primul rând, vorbim de Panamera - un model care nu are legătură cu istoria Porsche decât prin siglă, iar în al doilea rând vorbim de un Panamera hibrid, o soluţie pe care acum câţiva ani n-o visau puriştii Porsche nici măcar în coşmaruri. Normal, lumea s-a obişnuit de mult cu ideea (mai precis de la lansarea lui Cayenne S Hybrid, suvenită exact acum un an la Geneva), iar tot peisajul a primit între timp o nuanţă normală care ascunde din imperfecţiunile reale şi logice ale unor soluţii de acest tip.

Sursa : www.automarket.ro

Şoc în Ghencea: Steaua - FC Braşov 0-3 şi Becali cere demisia lui Lăcătuş!

Şoc în Ghencea. FC Braşov a învins Steaua cu scorul de 3-0! Gigi Becali nu a suportat umilinţa şi a plecat de la stadion după prima reuşită a "stegarilor". Suporterii au cerut atât demisia lui Lăcătuş, cât şi pe cea a lui Gigi Becali şi i-au luat pe jucători la ţintă cu bulgări. Scene incredibile au fost la final. Jucătorii, în frunte cu MM Stoica, le-au cerut scuze fanilor în genunchi în faţa peluzei, iar Lăcătuş a anunţat că nu demisionează.


Lovitură de teatru în Ghencea. Steaua a pierdut cu scor de neprezentare, 0-3, în faţa Braşovului şi nu mai poate emite pretenţii la lupta pentru titlu în acest sezon. Braşovenii îşi avertizaseră adversarii în legătură cu meciul din Ghencea, dar steliştii se pare că au luat în calcul doar atenţionarea meteo şi au plătit scump desconsiderarea adversarului. Era minutul 31, când Marian Cristescu marca un eurogol, lob peste Tătăruşanu.

Gigi Becali parcă anticipa dezastrul şi părăsea furios stadionul, anunţând că Marius Lăcătuş va fi demis dacă va pierde meciul.

"Cred că Lăcătuş va pleca! Ne strângem mâna şi va rămane Caramarin! Fanii l-au huduit! Au aruncat cu bulgări după el. De ce nu face schimbare în minutul 15, dacă vede că echipa nu merge? De ce să-l mai ţin? Cred că, dacă pierde cu Braşov, Lăcătuş nu mai stă", a declarat Gigi Becali la gsptv.

"Două piese schimbă tot mecanismul echipei. Dică şi Burdujan nu joacă nimic. N-au ce căuta în teren. Dar nu e vina lor, e vina antrenorului, că-i ţine în teren. Tot el m-a pus să-l aduc pe Burdujan la echipă şi uite cum joacă", a mai spus Becali.

În timp ce finanţatorul dădea declaraţii în parcare, FC Braşov se distanţa la două goluri. Teicşeira a prins un şut-bombă din lateral, iar mingea s-a strecurat în poartă chiar la vinclul din stânga lui Tătăruşanu.

Suporterii nu înţeleg ce se întâmplă şi încep să-şi ia vedetele la ţintă cu bulgări. Se cere demisia lui Becali şi se scandează numele lui Lăcătuş. Tehnicianul Stelei mută la pauză, dar tot braşovenii marchează. La 3-0 pentru oaspeţi, steliştii au riscat, dar braşovenii au replicat pe contraatac şi Galamaz a fost nevoit să faulteze pentru a evita un 0-4.

A luat cartonaş roşu, astfel că Steaua a evoluat până la final în inferioritate numerică, fără să ameninţe nici măcar o dată periculos poarta adeversă.

Gigi Becali s-a dezlănţuit la adresa lui Lucian Burdujan după ce acesta a greşit foarte mult în jocul echipei cu FC Braşov şi chiar a contribuit decisiv la golul al doilea al "stegarilor".

"N-ai un şut pe poartă, n-ai un corner toată repriza... Cum se poate asta?! La fotbal, o piesă poate să strice angrenajul. Două piese îl distrug. Burdujan strică, a făcut ceva? Budurjan a distrus tot, a distrus toată banda! Tot ce a primit a dat la adversar! Iar la finalizare se distrează Dică.

Eu nu-l ştiam pe Burdujan ăsta. Dacă eşti antrenor bun şi vezi că greşeşte pasele, că nu poate să joace la Steaua, îl schimbi! Acum ne-am curăţat! Dacă era doar 0-1 tot se mai putea face ceva. El nu vine deloc în spate, zici că e Rockefeller la New York. Eu l-am luat pe Dică pentru a lega vestiarul, pentru atmosferă. La Dică şi Burdujan e toată cheia, acolo s-a stricat totul. Porumboiu a râs când a aflat că-l vreau pe Burdujan. Lăcătuş l-a vrut! Ce, eu ştiam cine e Burdujan?! Am dat atâţia bani pe Maicon ca să stea pe margine? ", a mai spus Becali.

La conferinţa de presă, Marius Lăcătuş a anunţat că nu demisionează şi că Steaua încă poate ocupa locul doi în Liga 1, care duce în Champions League.

sâmbătă, 5 martie 2011

Google's Ass-kicking Self-Driving Car

Gigabyte lanseaza X58A-OC: prima placa de baza din lume dedicata overclockingului

Gigabyte a lansat prima placa de baza din lume proiectata de la zero pentru overclockerii extremi, Gigabyte GA-X58A-OC. Designul specific dedicat performantelor in overclocking defineste astfel o categorie complet noua de placi de baza pentru utilizatorii entuziasti, ce introduce capabilitati de tweaking si de izolare ce nu s-au mai folosit pana acum.

“Gigabyte X58A-OC foloseste cateva tehnologii unice pentru overclocking, cum ar fi comutatorul de frecventa pentru PWM, o gama completa de butoane hardware onboard pentru overclocking, conectori SATA de alimentare onboard pentru configuratii grafice multiple si stabile, cat si un comutator DualB IOS. Pana acum toate acestea au fost doar idei discutate pe forumurile de overclocking sau in mesaje private,” sustine HiCookie, expertul Gigabyte pentru overclocking.

“Pentru partea de tweaking am folosit componente de curent mare cum ar fi coondensatori POS si bobine MPFC (Max Power Ferrite Core) ce permit overclockerilor sa faca teste mai fiabil si cu mai multa energie astfel incat sa poata obtine noi recorduri mondiale.”

Fiind bazata pe chipsetul Intel X58 (Tylersburg) si suportand procesoare pe socket LGA 1366 cum ar fi noul procesor de top Intel Core i7 990X Extreme Edition, Gigabyte X58A-OC beneficiaza de toate performantele pe care le poate oferi platforma X58 cum ar fi suportul de memorie triple channel DDR3, suport pentru procesoare cu 6 nuclee si 12 thread, cat si suficienta latime de banda PCIe Gen 2.0 pentru a suporta 4-way CrossFireX si 3-way SLI pentru a obtine cele mai bune performante grafice din lume.

Proiectata pentru Overclocking Extrem, Gigabyte vine cu 5 noi capabilitati principale de overclocking pe X58A-OC ce vor ajuta si mai mult la cresterea performantelor. Acestea sunt OC-VRM, OC-Touch, OC-PEG, OC-Cool si OC-DualBIOS.

OC-VRM

Gigabyte X58A-OC foloseste un nou design VRM denumit OC-VRM, ce include o combinatie de condensatori POS foarte conductivi, bobine MPFC (Max Power Ferrite Core) ce functioneaza pana la 50A, si Driver-MOSFETs. Toate acestea impreuna sunt capabile sa distribuie curent mai mare catre procesor, cu o eficienta mai buna si temperaturi mai joase. OC-VRM permite utilizatorilor sa overclockeze frecventa PWM cu ajutorul unui comutator onboard, pentru ajustari in timp real.

OC-Touch

Cu ajutorul butoanelor onboard OC-Touch, se poate modifica manual multiplicatorul CPU, schimba setarile BCLK, si chiar modifica BCLK in incremente de 1MHz sau 0.3MHz. Aceste modificari pot fi facute oricand in BIOS, DOS sau Windows in timp real fara a mai fi nevoie de reboot, astfel incat utilizatorii pot face rapid modificari de finete pentru a gasi frecventa maxima a procesorului lor. Butonul onboard 4G Ready permite overclockerilor incepatori sa atinga automat frecventa de 4GHz, in timp ce utilizatorii avansati il pot folosi sa ajunga la 4GHz inainte de a continua cu OC-Touch pentru a gasi cu rapiditate limitele procesorului. Sunt incluse de asemenea module onboard de masurare a tensiunii pentru a permite utilizatorilor sa monitorizeze cu usurinta tensiunile componentelor.

OC-PEG

OC-PEG ofera 2 conectori de alimentare SATA onboard pentru o alimentare PCIe stabila cand se folosesc configuratii grafice 3-way si 4-way. Fiecare conector poate primi energie de la o alta faza de alimentare a sursei, pentru a obtine un overclocking grafic mai bun si mai stabil. Alimentarile independente pentru sloturile PCIe ajuta la imbunatatirea overclockingului chiar si pentru o singura placa video. Pentru 4-way CrossFireX, utilizatorii trebuie sa foloseasca OC-PEG pentru a evita supra-alimentarea cu curent a conectorului 24pin ATX. Placa de baza este dotata de asemenea cu condensatori POS, ce ajuta la simplificarea procesului de izolare astfel incat overclockerii sa ajunga rapid la temperaturi subzero.

OC-Cool

OC-Cool foloseste un nou design de racire luminat cu LED-uri si 7 conectori cu 4-pin Smart Fan ce permit overclockerilor sa controleze cu usurinta temperaturile intregului sistem. Racirea OC-Cool maximizeaza convectia sistemului pentru a elimina aerul fierbinte prin panoul IO din spate si pentru a optimiza racirea pasiva. Luminarea OC-Cool cu LED pe North si South Bridges aduce un plus de „cool” placii de baza X58A-OC.

OC-DualBIOS

OC-DualBIOS este caracterizat printr-un comutator BIOS onboard si un indicator LED, ce permit utilizatorilor sa selecteze un BIOS pentru uz normal, si celalalt BIOS pentru overclocking. Poate fi folosit de asemenea si ca BIOS de backup in cazul in care BIOS-ul cedeaza in timpul overclockingului. Avand la dispozitie 2 BIOS, utilizatorii pot salva pana la 16 profile diferite de overclocking – o caracteristica foarte utila cand overclockerii doresc sa updateze la un BIOS nou dar nu doresc sa isi piarda setarile originale.

Oferind posibilitatea de a comuta intre 2 BIOS-uri diferite, OC-DualBIOS permite utilizatorilor sa testeze si noul BIOS fara a fi nevoie sa updateze ambele BIOS-uri cu acelasi update, economisind astfel timp si rescrieri de BIOS ce nu sunt necesare.