marți, 14 iunie 2011

Noua camera web de la Logitech filmeaza HD pentru PC si Mac

Logitech a lansat camera web portabila Logitech HD C615 ce realizeaza apeluri video si inregistrari HD din mers, fie ca esti la o petrecere sau intr-o calatorie de afaceri, folosind un PC sau un Mac. Design-ul compact, fold-and-go al camerei, cuplat cu functii de autofocus si posibilitatea de rotatie de 360 grade maresc posibilitatile de captare in format HD.

Camera web are abilitatea de a realiza apeluri video HD la 720p folosind Skype, FaceTime pentru Mac, Logitech Vid HD si Windows Live Messenger, dar si apeluri video pe Yahoo! Messenger, iChat, AOL Instant Messenger (AIM) si alte servicii de mesagerie instant.


HD C615 include si o comanda directa de upload de filme si imagini HD catre Facebook, dar si de fisiere video HD catre YouTube si Twitter. Pentru o flexibilitate sporita, camera web este insotita de un cablu USB de 90 cm cu un extender si dispune de un mic tripod care ajuta la captarea de filme din orice pozitie.

Dispozitivul Logitech dispune de un autofocus integrat, ce asigura claritatea imaginii chiar si la filmarea de prim-planuri si un microfon integrat care reduce la minim zgomotul de fundal care ar putea perturba apelurile video.


Cu noua camera web utilizatorii pot capta imagini de 8 megapixeli (cu ajutorul software-ului), in timp ce tehnologia Logitech Fluid Crystal permite realizarea de filme si imagini clare, pline de culori si sunet bogat in conditii reale de filmare.

Logitech HD Webcam C615 va fi disponibil in Europa incepand cu luna septembrie la un pret recomandat de 79,99 Euro.

Sursa: Logitech

Vara 2011 aduce un nou val de amenintari informatice

BitDefender a identificat o serie de atacuri informatice ale caror tinte predilecte sunt utilizatorii care isi cumpara bilete de pe internet la festivalurile de sezon, la diverse evenimente sportive sau pentru vacantele de vara. Totodata, expertii BitDefender se asteapta ca numarul de inselatorii care folosesc drept momeala vanzarea de bilete la diverse evenimente sa creasca pe perioada verii.

“Pe langa vechile amenintari informatice care isi vor schimba infatisarea, ne asteptam sa apara si noi tipuri de malware vara aceasta. Inselatoriile de vara folosesc o reteta simpla – afiseaza cateva imagini cu insule tropicale, o lista de preturi atractive si numele unei destinatii populare de vacanta”, a declarat Catalin Cosoi, Seful Laboratorului de amenintari online al BitDefender. „Unii utilizatori se lasa inselati de site-uri false de bilete, multe dintre acestea reproducand cu mare precizie imaginea site-urilor legitime. In ultimii doi ani, utilizatorii au pierdut sume mari de bani in urma unor astfel de inselatorii virtuale, care foloseau ca momeala vanzarea de bilete, vouchere la hotel sau vacante de vis”, a continuat acesta.


Topul momelilor folosite in atacurile spam vara aceasta include: „Fa-ti vacanta in Virginia Beach”, „69 de euro x saptamana in Turcia, Spania, Sardinia, Sicilia!”, „Confirma biletul de calatorie” sau „Verifica ordinul de plata”. Cei care au comandat recent bilete sau au cautat diverse oferte de vacanta au toate sansele sa se lase pacaliti si sa-si compromita securitatea calculatorului.

Pe de-o parte, e-mailurile cu atasamente infectate ii expun pe utilizatori la diverse amenintari, precum viermi si troieni iar pe de alta parte, astfel de mesaje sunt in general insotite de linkuri care directioneaza catre website-uri create special pentru a colecta date financiare confidentiale de la utilizatori.


Totodata, in ultimele luni, BitDefender a monitorizat evolutia atacurilor estivale de vishing. In mod normal, potentialele victime ale unor astfel de atacuri primesc un telefon din partea unei pretinse agentii de voiaj, oferindu-le sansa sa castige o vacanta la Disneyland. Odata ce a fost atrasa in capcana, victima e rugata sa-si creeze un cont pe un website fals si sa completeze un formular pentru a se inscrie la concurs. In acest fel, persoanele isi dezvaluie de buna voie date confidentiale de la cardurile de credit.

Seful diviziei de amenintari online de la BitDefender ii sfatuieste pe utilizatori cum sa se protejeze vara aceasta:
• Pentru a cumpara bilete la un anumit eveniment, intra pe site-uri cunoscute si cu o reputatie buna;
• Cerceteaza site-ul de unde vrei sa-ti cumperi bilete si vezi ce au mai scris si altii despre el;
• Contacteaza serviciul de relatii cu clientii si afla detalii despre calatorie, precum locul de intalnire la plecare, sau detalii despre locul rezervat;
• Fii la curent cu cele mai recente amenintari si foloseste o solutie performanta de securitate, cu actualizarile la zi.

Sursa: BitDefender

luni, 13 iunie 2011

Apple vs. Google: Cand doi se lupta si piata creste, amandoi castiga

Apple si Google domina piata software pentru tablete si smartphone-uri, primul fiind lider incontestabil pe zona de tablete. Dar diferenta dintre ele, desi semnificativa in prezent, se va micsora vertiginos.

Tabletele dotate cu iOS vor ramane lider de piata in urmatorii ani, dar diferenta dintre ele si device-urile cu Android se vor micsora considerabil, potrivit unui raport efectuat de Gartner.

Apple vs. Google: Cand doi se lupta si piata creste, amandoi castiga

Astfel, in prezent, cota de piata a iPad-ului este de circa 83% pe plan global, in timp ce tabletele cu Android au 14,2%. Pana in 2015 insa, cota iPad-ului va scadea pana la circa 47%, in timp ce Android va urca la 38,6%.

In ceea ce priveste smartphone-urile, situatia este un pic diferita. Desi iPhone a facut furori inca de la lansarea sa in 2007, cota de piata globala nu depaseste 16%. In plus, analistii estimeaza o scadere in urmatorii ani, pe masura ce Android si Windows Phone vor castiga teren. Mai mult de atat, IDC prognozeaza abia un loc trei pentru iOS in 2015, cu Windows pe fotoliul de lider si cu Android in rol de challenger.

In SUA, Android a devenit deja lider in acest an, depasind BlackBerry, iar iPhone e pe locul trei. In plus, potrivit datelor Google, circa 350.000 de noi smartphone-uri cu Android sunt activate in fiecare zi. Ceilalti doi competitori in zona smartphone-urilor, BlackBerry si Windows, au fiecare cote de piata de o cifra. Situatia lor este insa diferita. Astfel, daca BlackBerry scade, Windows are sanse mari sa creasca, mai ales dupa parteneriatul incheiat cu liderul mondial Nokia, prin care acesta din urma isi va optimiza telefoanele pentru Windows Phone, punand practic pe linie moarta propriul program Symbian.

Apple vs. Google: Cand doi se lupta si piata creste, amandoi castiga

In legatura cu numarul de aplicatii disponibile, Apple e lider. Totusi, este de greu de crezut ca un user obisnuit va avea vreodata nevoie de cele 350.000 de aplicatii ale iOS sau chiar de cele 90.000 ale Google, ocupantul locului doi. Acest indicator poate arata cat de atractiv este un program pentru useri si cat de mare e posibilitatea ca noile aplicatii sa fie adaptate la platforma respectiva.

Gartner estimeaza ca piata tabletelor va creste de 17 ori in 2015 fata de 2010. Astfel, daca anul trecut s-au vandut 17 milioane de unitati, pentru acest an sunt estimate circa 70 milioane, iar pentru 2015 se asteapta sa fie comercializate aproape 300 milioane de unitati. Chiar daca cota de piata a lui Apple va scadea semnificativ, cifra de afaceri a companiei va creste considerabil.

In 2015 se estimeaza ca Apple va vinde aporoape 140 milioane de device-uri, fata de circa 60 milioane in acest an. Google nu va sta nici el rau, cu 113 milioane de unitati vandute in 2015. Drept urmare, atat iOS, cat si Android vor juca roluri cheie in era calculatoarelor post-PC.

In ceea ce priveste smartphone-urile, si aici se anunta un viitor roz. Astfel, se estimeaza ca vanzarile se vor tripla fata de 2010. Cota de piata a lui Android se va dubla, iar vanzarile device-urilor cu acest program vor sari de la 67 milioane la circa 540 milioane de unitati in 2015.

Apple vs. Google: Cand doi se lupta si piata creste, amandoi castiga

Si felia Apple se va mari, desi cu o viteza mai mica. Astfel, cota firmei va ajunga de la 15,7% la 17,2%, in timp ce numarul de unitati vandute va creste de la 47 milioane la aproape 190 milioane. Aici, Android pare ca a castigat batalia. Totusi, specialistii estimeaza ca Apple ar putea fi ajutat de noi posesori de iPad-uri, care ar putea decide sa aiba si un telefon care sa fucntioneze cu iOS.

Tocmai pentru a impulsiona vanzarile, Apple a relaxat recent regulile App Store. Astfel, userii de iPhone si iPad pot acum accesa continut care nu este achizitionat prin App Store, atat timp cat nu exista link sau buton de cumparare a respectivului content. Apple incepuse din februarie acest serviciu de abonare, fara a avea un sprijin prea mare din partea marilor publisheri.

marți, 7 iunie 2011

Mass Effect 3 are data oficiala de lansare

Mass Effect 3 are data de lansare. In cadrul conferintei de presa sustinuta in cadrul evenimentului E3, cei de la Electronic Arts au dezvaluit si ziua in care fanii vor putea reintra in pielea comandantului Shepard. Publisher-ul a programat lansarea globala a jocului pentru data de 9 martie 2012.


Povestea MS3 incepe dupa evenimentele din DLC-ul Arrival Mass Effect 2, cand rasa Reaper ataca Terra, iar Shepard este nevoit sa recruteze aliati din randul extraterestrilor pentru a putea apara omenirea.


Reaperii nu vor fi singurii care ii vor da batai de cap comandantului. Organizatia Cerberus va fi de asemenea pe urmele sale. Dar BioWare stie ca tocmai tipurile variate de inamici vor contribui la un sfarsit satisfacator pentru joc.

Mass Effect 3 va fi disponibil simultan pentru Xbox 360, PS3 si PC.