miercuri, 7 iulie 2010

Poza Zilei


Unde trebuie sa ajunga?

Cat de mare este Internetul?

Internetul se refera la World Wide Web, reteaua mondiala unica de computere interconectate prin protocoalele de comunicare Transmission Control Protocol si Internet Protocol, numite pe scurt TCP/IP.

In ultimii ani, a aparut si dorinta de a afla cat de mare este acest "Internet". Ne inchipuim cu totii ca Internetul este mare, insa stiati ca este atat de mare incat este imposibil de masurat? Avand atat de multe informatii disponibile numai printr-un singur click, este usor de inteles de ce ni se pare ca intregul volum de date regasit pe Internet este de-a dreptul coplesitor.

Iata o perspectiva asupra Internetului:

1) Google estimeaza ca Internetul detine aproximativ 5 milioane de terabytes de date, adica 5 milioane de gigabytes de informatii.

Google, ca si cel mai mare si cel mai cunoscut colector de date de pe Internet a reusit sa indexeze pana acum doar 200 de terabytes din total.

Prin comparatie, creierul uman poate retine un volum de date de la 1 pana la maximum 10 terabytes. Alocand, spre exemplu, cate 5 terabytes fiecarui om, ar fi nevoie de un milion de creiere umane pentru a putea stoca toata informatia pe care o gasim acum pe Internet.

Alt exemplu ar mai fi: 212 DVD-uri pot stoca un singur terabyte, ceea ce inseamna ca am avea nevoie de peste un milion de DVD-uri pentru stocarea Internetului.

2) Populatia Internetului sau cati utilizatori de Internet regasim in diferite regiuni ale lumii:

America de Nord: 76.2%
Australia si Oceania: 60.8%
Europa: 50.3%
America Latina si Caraibe: 31.9%
Orientul Mijlociu: 28.8%
Asia: 20.1%
Africa: 8.7%
Media: Un procent de numai 26.6% din populatia lumii foloseste Internetul.

3) In fiecare zi, se trimit aproximativ 247 de miliarde de e-mail-uri. Dintre acestea, 81% sunt mesaje spam (adica 200 de miliarde de spam-uri zilnic).

4) Inca nu s-a putut stabili cu exactitate daca Internetul a reusit sa depaseasca televiziunea in unele regiuni ale lumii.

Acest lucru este cu atat mai dificil de estimat intrucat o buna parte dintre utilizatorii de Internet folosesc si televizolul in acelasi timp. De exemplu, 59% dintre americani folosesc Internetul si vizioneaza programele TV simultan.

5) In medie, un adolescent utilizator de Internet petrece 31 de ore online in fiecare saptamana.

Aceste ore se impart in functie de nevoile si dorintele fiecaruia, dar, in medie, un adolescent petrece aproximativ 3.5 ore pe chat si programele de Instant Messaging si 2 ore pe site-uri de divertisment.

6)Pe Internet sunt 234 milioane de site-uri Web si peste 126 de milioane de blog-uri.

7)In fiecare secunda, 28.258 de utilizatori de Internet acceseaza si urmaresc continut pornografic de pe site-urile de profil.

8)Internetul pe mobil a luat amploare in ultimii ani, astfel ca din ce in ce mai multe persoane acceseaza continut online direct de pe telefonul mobil.

Astfel, 87% dintre useri acceseaza Internetul mobil mai mult de o data pe zi. De asemenea, 81% dintre acestia navigheaza aproximativ 15 minute la fiecare accesare.

9) Pentru ce folosim Internetul, de fapt? Se pare ca 16% dintre utilizatori acceseaza Internetul pentru divertisment, 10% pentru a cauta informatii, 13% pentru situatii financiare si bancare, 34% pentru servicii Pre-Pay si 5% pentru cumparaturi online si jocuri online.

10)Din punct de vedere al retelelor sociale, Twitter are 105 de milioane de useri inregistrati, in timp de Facebook se lauda cu peste 400 de milioane de utilizatori activi.

De asemenea, pe Facebook se vizualizeaza cate 6 milione de pagini in fiecare minut si sunt uploadate 2.5 miliarde de poze si fotografii in fiecare luna.

11) YouTube este si el un site destul de accesat. In fiecare luna sunt vizionate 12.2 miliarde de clipuri video si 51% dintre utilizatorii de YouTube viziteaza site-ul cel putin o data pe saptamana.

In plus, in fiecare minut, pe YouTube sunt incarcare aproximativ 20 de ore de vontinut video. In Hollywood ar trebui sa se produca si sa se lanseze peste 86.000 de filme in fiecare saptamana pentru a compensa volumul de clipuri video postat pe YouTube in fiecare minut.

Panasonic – concurs pentru un televizor 3D

Panasonic ofera pasionatilor de tehnologie sansa de a castiga noua plasma 3D Full HD, lansata de doar cateva luni la noi in tara.

Cei care vor sa se inscrie in concurs trebuie doar sa scrie un review despre sistemul 3D Full HD Panasonic si sa isi convinga prietenii sa ii voteze pe site-ul http://www.viera.ro/. Premiul, plasma 3D Full HD in valoare de aproximativ 10000 RON, va fi castigat de catre participantul cu cel mai votat review.


Concursul “Panasonic=3D” se va desfasura in perioada 1 iulie 2010 – 20 august 2010. Primul pas pe care trebuie sa-l realizeze persoanele care doresc sa castige o plasma NeoPDP Viera VT20, consta in realizarea unui cont de utilizator pe website-ul campaniei. Etapa a doua este marcata de perioada 18 iulie-3 august in care persoanele inregistrate in concursul “Panasonic=3D” trebuie sa isi posteze review-ul personal pe http://www.viera.ro. Lupta pentru castigarea marelui premiu si a celor 150 de invitatii la film se va desfasura intre 3-20 august. Castigatorul plasmei va fi declarat concurentul care a obtinut cel mai mare numar de voturi pe parcursul concursului.

Prin acest concurs, Panasonic Romania continua seria initiativelor de popularizare a tehnologiei 3D. In luna mai, peste 100.000 de romani au urmarit live pe sistemele 3D Full HD Panasonic transmisiunile de la Roland Garros in sapte locatii din Capitala si din Oradea. De asemenea, prima camera profesionala 3D adusa in premiera de Panasonic in tara a filmat meciul de fotbal dintre Steaua si Universitatea Craiova, imaginile fiind apoi redate pe plasma 3D Panasonic.

Pana in momentul de fata, Panasonic a vandut tot stocul initial de televizoare 3D si estimeaza ca in acest an va avea o cota de piata de 30% din segmentul televizoarelor 3D.

Sursa: Panasonic