data cu aparitia lui Windows 7, Microsoft spera ca jocurile sa migreze spre DirectX 11. Daca ATI pregateste deja lansarea unor noi placi grafice cu suport DX11, NVIDIA a declarat ca jocurile video nu mai sunt singurul motor din spatele vanzarii de GPU-uri si, prin urmare, nu da inca niciun semn ca ar avea pregatite placi video compatibile cu DX11.
"DirectX 11 in sine nu va fi motivul principal pentru a cumpara un nou GPU", a declarat Mike Hard, vice presedintele NVIDIA Investor Relations. "Va fi unul dintre motive. [...] Dar nu mai este singurul motiv, credem noi, pentru care consumatorii vor dori sa investeasca intr-un GPU." NVIDIA doreste in schimb sa isi focalizeze atentia pe domeniul General Purpose computing on Graphics Processing Units (GPGPU), despre care considera ca are potential mai mare decat jocurile.
Intre timp, ATI este pe cale sa lanseze seria Radeon HD 5800, cu full suport DirectX 11. Mai mult decat atat, ATI pregateste si inovatia ATI Eyefinity, din nou dedicata segmentului de gaming. De asemenea, tehnologia NVIDIA CUDA GPGPU este incompatibila cu OpenCL si DirectCompute 11, desi ambele sunt suportate de Radeon HD 4000 si 5000. In ochii entuziastilor, acest lucru inseamna ca, practic, NVIDIA si-a pierdut in acest moment pozitia de lider pe piata cipurilor grafice de gaming.