duminică, 11 aprilie 2010

Noul Spark iese în oraş

Noul Chevrolet Spark poate fi descris în puţine cuvinte: tineresc, sigur şi economic. Toate aceste calităţi fac din urmaşul mult mai cosmetizat al Matizului o maşină ideală pentru oraş.

Jurnaliştii au avut ocazia să “încerce” noua “jucărie” de la Chevrolet. Zona aleasă pentru testarea Spark-ului a fost periferia capitalei elene, Atena. Practic, locaţia oferă o multitudine de situaţii de trafic: autostradă, aglomeraţie, curbe şi schimbări bruşte de nivel.

Cel mai  ingenios element de design interior îl reprezintă tabloul de bord,  inspirat de cel al motocicletelor de curse Prin  rabatarea banchetei din spate, spaţiul de depozitare al noului Spark  poate să ajungă până la 994 de litri

Cel mai  ingenios element de design interior îl reprezintă tabloul de bord,  inspirat de cel al motocicletelor de curse


Pornim la volanul noului Spark de la aeroport, “înţepând” astfel autostrada. Atenţia ne-a fost distrasă de designul interior al maşinii. Bineînţeles, cel mai “admirat” element este tabloul de bord, care arată precum consola unei motociclete de viteză. Vitezometrul are aspectul clasic al unui ceas analogic, însă restul informaţiilor - turometru, nivelul carburantului şi diverşi parametri - sunt furnizate pe un display electronic.

Ne trezim din visare cum întâlnim primul ambuteiaj. La plecarea de pe loc, viitorul şofer de Spark trebuie să fie destul de hotărât când calcă acceleraţia, maşina, în funcţie de configuraţie, fiind dotată cu motoare destul de mici: de 1 litru sau 1,2 litri pe benzină.

Consumă 6 litri la suta de kilometri

De asemenea, în rampă, pierderea vitezei e destul de accentuată, o schimbare a vitezei într-o treaptă inferioară devenind absolut necesară.

Totuşi, trebuie să ţinem cont că noul Spark (n.r. - Scânteie, în limba engleză) nu este o maşină sport. Performanţele micuţei Scântei sunt altele: consumul de aproximativ 6 litri la suta de kilometri, spaţiul foarte bine dispus şi, bineînţeles, motoarele Euro 5 sau pachetul din dotarea standard, ce cuprinde ABS, servodirecţie şi 6 airbaguri. Printre dotările opţionale se numără sistemul de stabilitate al direcţiei, ESP sau climatizarea automată.

În România, Chevrolet Spark e lansat încă din luna martie la un preţ de plec are de 6.999 de euro.

Vechiul Chevrolet Spark e vedeta programului Rabla

Varianta veche a modelului Spark (foto dreapta) reprezintă cea mai bună ofertă din programul de stimulare a înnoirii parcului auto, întrucât în varianta de bază maşina costă doar 2.940 de euro, dacă mergi cu trei tichete obţinute prin programul “Rabla”. Modelul e echipat cu aer condiţionat, ABS, airbag şofer, geamuri electrice faţă şi servodirecţie. În programul “Rabla” intră şi noul Chevrolet Spark.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu