sâmbătă, 19 septembrie 2009

Bing s-a facut mare: 10% cota de piata

Bing, motorul de cautare al celor de la Microsoft, nu mai este doar o gluma interna la sediul Google, ci incepe sa isi arate puterea.

Astfel, popularitatea lui Bing a crescut impresionant dupa lansarea din primavara si iata ca noul search engine a depasit deja 10% cota de piata. Pentru detalii complete despre Bing, urmariti pe HIT.ro editia Free Zone IT dedicata motorului de cautare Microsoft.


Conform unui raport Nielson, Bing ocupa locul al treilea cu 10%, dar Google ramane lider absolut cu 64% (in crestere cu 2,6% fata de luna iulie), in timp ce Yahoo! este pe locul al doilea, cu 16% (in scadere cu 4,2%). Utilizatorii au efectuat 1,1 miliarde de cautari prin Bing in luna august, adica cu 22,1% mai multe decat in iulie.



Analistii estimeaza ca evolutia Bing va ramane pozitiva, in conditiile in care Microsoft tocmai a lansat si serviciul Bing Visual Search, care ofera o modalitate inedita de cautare pe Internet

The Witcher 2 - Primul gameplay video, 'scapat' pe net

CD Projekt lucreaza de zor la The Witcher 2: Assassins of Kings, continuarea RPG-ului pentru PC care s-a vandut in peste un milion de exemplare. Iata primele imagini din stadiul Alpha al jocului, intr-un video intern care, aparent, a "scapat" pe Internet.

The Witcher 2: Assassins of Kings promite numeroase imbunatatiri fata de primul joc: grafica superioara, umbre realiste in timp real, animatii mai credibile, AI cu comportament firesc (personaje care isi vad de activitatile de zi cu zi), o mecanica de lupta imbunatatita, elemente destructibile in mediul ambiant, simulare fizica etc.

The Witcher trimite jucatorul intr-un univers fantastic, in rolul eroului Geralt of Rivia. Lumea din jocul The Witcher a fost creata de catre scriitorul Andrzej Sapkowski.

CD Projekt a lansat intre timp si The Witcher Enhanced Edition, care ofera peste 100 de animatii noi pentru personaje, si, poate cel mai important, o reducere a timpului de incarcare a jocului de 80%. De asemenea, CD Projekt lucreaza si la o reeditare pentru console a primului joc, numita The Witcher: Rise of the White Wolf.

Sursa: HIT.ro

vineri, 18 septembrie 2009

NVIDIA pierde teren in fata ATI

data cu aparitia lui Windows 7, Microsoft spera ca jocurile sa migreze spre DirectX 11. Daca ATI pregateste deja lansarea unor noi placi grafice cu suport DX11, NVIDIA a declarat ca jocurile video nu mai sunt singurul motor din spatele vanzarii de GPU-uri si, prin urmare, nu da inca niciun semn ca ar avea pregatite placi video compatibile cu DX11.

"DirectX 11 in sine nu va fi motivul principal pentru a cumpara un nou GPU", a declarat Mike Hard, vice presedintele NVIDIA Investor Relations. "Va fi unul dintre motive. [...] Dar nu mai este singurul motiv, credem noi, pentru care consumatorii vor dori sa investeasca intr-un GPU." NVIDIA doreste in schimb sa isi focalizeze atentia pe domeniul General Purpose computing on Graphics Processing Units (GPGPU), despre care considera ca are potential mai mare decat jocurile.

Intre timp, ATI este pe cale sa lanseze seria Radeon HD 5800, cu full suport DirectX 11. Mai mult decat atat, ATI pregateste si inovatia ATI Eyefinity, din nou dedicata segmentului de gaming. De asemenea, tehnologia NVIDIA CUDA GPGPU este incompatibila cu OpenCL si DirectCompute 11, desi ambele sunt suportate de Radeon HD 4000 si 5000. In ochii entuziastilor, acest lucru inseamna ca, practic, NVIDIA si-a pierdut in acest moment pozitia de lider pe piata cipurilor grafice de gaming.

NFS SHIFT, lansat oficial in Romania

Noul simulator auto al celor de la Electronic Arts a fost lansat oficial in Romania, simultan cu restul Europei. Jocul este disponibil acum in variante pentru PC si console.

Vezi cerinte de sistem oficiale Need for Speed SHIFT pe HIT.ro.

NFS SHIFT reprezinta o noua directie pentru seria de jocuri cu masini semnata EA. Spre deosebire de Underground, Most Wanted si Undercover, NFS SHIFT se apropie ca stil mai mult de ProStreet, in ideea ca ofera curse "legale" de masini, pe circuite, fara urmariri cu politia si fara o linie narativa propriu-zisa.